Odstąpienie od umowy
Uprawnienie Konsumenta do odstąpienia od umowy
-
Klient będący Konsumentem, który zawarł Umowę sprzedaży na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 30 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny.
-
Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od dnia objęcia Towaru w posiadanie przez konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, zaś w przypadku umowy, która obejmuje wiele rzeczy, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach, od objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub częsci.
-
Aby skorzystać z uprawnienia do odstąpienia od umowy Konsument składa Sprzedawcy - LIBER S.A, ul. Zorzy 4, 05-080 Klaudyn, kontakt@cooltools.pl oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie jednoznacznego oświadczenia przed jego upływem, pocztą (na adres LIBER S.A, ul. Zorzy 4, 05-080 Klaudyn lub drogą elektroniczną.
-
Konsument może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy na załączonym formularzu (pobierz formularz oświadczenia o odstąpieniu od umowy) lub wygodnie poprzez stronę sklepu internetowego www.cooltools.pl - po zalogowaniu się do swojego Konta Klienta w Panelu Klienta wybieramy zakładkę Zwrot i postępujemy wg instrukcji wyświetlanych na ekranie. Po zakończeniu procesu zwrotu w Panelu Klienta niezwłocznie otrzymają Państwo, na trwałym nośniku (pocztą elektroniczną), potwierdzenie otrzymania przez Sprzedawcę oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
-
W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa umowę uważa się za niezawartą. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu.
-
Jeżeli Konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy zanim Przedsiębiorca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
-
Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić Konsumentowi wszystkie dokonane przez Niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy do Konsumenta. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem kosztów zakupu Towaru do czasu otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
-
Przedsiębiorca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla Niego z żadnymi kosztami.
-
Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Przedsiębiorcę, Przedsiębiorca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez Niego dodatkowych kosztów.
-
Konsument ma obowiązek zwrócić Towar Przedsiębiorcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Przedsiębiorcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 30 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że Przedsiębiorca zaproponował, że sam odbierze rzecz. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem na adres LIBER S.A, ul. Zorzy 4, 05-080 Klaudyn.
-
Zwracany przez Klienta Towar powinien zostać opakowany w odpowiedni sposób, zapewniający brak uszkodzeń przesyłki w trakcie transportu. Do Towaru należy dołączyć wypełniony formularz oświadczenia (jeśli Konsument nie wysłał go wcześniej).
-
Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu Towaru.
-
W przypadku umowy zawieranej na odległość i gdy Towar, ze względu na swój charakter, nie może zostać w zwykły sposób odesłany pocztą (np. wózki narzędziowe z wyposażeniem) wysokość bezpośrednich kosztów zwrotu szacowana jest maksymalnie na kwotę około 450 PLN.
-
Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza sposób konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru. W szczególności w przypadku odstąpienia od umowy zakupu klucza dynamometrycznego, który nosiłby ślady używania przez Konsumenta, pobierana jest opłata w wysokości 120 zł netto za ponową kalibrację klucza.
-
Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów:
-
w których przedmiotem świadczenia jest Towar nieprefabrykowany, wyprodukowany wg specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu Jego indywidualnych potrzeb;
-
zawartych w drodze aukcji publicznej;
-
w których przedmiotem świadczenia są Towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
-
Prosimy pamiętać, że w każdej sytuacji z przyjemnością służymy pomocą i informacją.
Zapraszamy do kontaktu - lub kontakt@cooltools.pl